maanantai 30. maaliskuuta 2015

Krokotiili-lapaset väriteemalla sekä purppuran pohdintaa


Terve vaan täältä takatalven keskeltä! Sain vihdoinkin kameramieheni ottamaan valoisan aikaan valmistuineista lapasistani kuvia.








Vielä toissa viikolla pääkaupunkiseudulla oli hyvinkin lämpimät säät ja muutaman päivään ei tarvinnut ollenkaan talvitakkia. Näiden lapasten ohje oli kädenlämmittimiin, ei lapasiin. Kuitenkin ajattelin, että mulla vilukissalla tulee pääsääntöisesti käytettyä enemmän lapasia, joten päätin tehdä niistä sellaiset.

Noiden lämpimien kelien aikana ehdin tosin vähän katua päätöstäni: hetken päästähän näitä tarvitsee vasta ensi syksynä! Mutta ma tahdoin lapaset ja lapaset ma tein.


Tänään taas räntää sataa vaakatasossa ja siitä syystä olen hyvinkin tyytyväinen, että saan käyttää uusia tumppujani, vaikkei keli ole muuten järin mieleinen.


Kuva, joka on lähinnä oikeita värejä.


Tutustuin kyllä krokotiilivirkkaukseen juuri sopivasti. Lapashaaveet minulla olivat jo helmikuussa ja jotain ehdin jo aloittaakin, kunnes luovuus kuoli teknisistä syistä. Uudet lapaset taas halusin uuden takkini takia: kävimme paremman puoliskoni kanssa shoppailemassa Lahden kirppareilla ja tuo purppura-unelma löytyi sieltä peräti niinkin kiskurihinnalla kuin 6,50 eurolla. Onneksi sellaista investointia ei tarvinnut tehdä, sillä talvitakit olivat paikassa alennuksessa 50 prosenttia. 3,25 €, sillä maagisella summalla kukkaroni nyörini aukasivat. ;)


Vaikkei noi värit olekaan mitkään supersuper matchmatch, niin silti ne sointuvat paremmin kuin esimerkiksi nämä mun vakkarilapaset.














Lanka: Drops Karisma
Koukku: 4 mm
Ravelry-projekti: Krokolapaset
Fiilis: Fuck yeah, osasin ees vähän soveltaa!






Samalla reissulla ostin toiselta kirpparilta sointuvan laukun.








Violetti ei värinä ole juuri koskaan erityisemmin säväyttänyt mua. Nyt kuitenkin minulla on yhtäkkiä kaikkialla fuksiaa ja purppuraa! En tajua, miten tässä on näin päässyt käymään. Aivan kuin en itse olisi valinnut värejä luokseni vaan väri on valinnut minut. No, salavihkaa ne ovat joka tapauksessa tulleet elämääni.


Kuten esimerkiksi nuo kengät: ne olivat pari vuotta sitten alessa Stokkalla ja muistaakseni muissa väreissä niitä ei saanut. Enkä minä varsinaisesti inhoa violettia, vaikkei se kuulu lempiväreihini. Kyllä sitä ihan mieluusti käyttää.


Nuo villasukat taas sain joskus useampi vuosi sitten mummoltani joululahjaksi. Kivat nekin, mutteivät ehkä väreiltää oma ykkösvalintani.


Tämän baretin lankaan ihastuin tosin pari kolme (?) kesää sitten. Sen värin minä valitsin. Mutta virkkasin siitä vasta viime kesänä.




Nämä poolopaidat ostin viimeksi UFF:lta. Toppi on kirpputorilta ja sukat mummolta (valitsin itse). Mutta kumpi tuli ensin muna vai kana? Olenko alkanut hyväksymään nämä värisävyt elämääni sen jälkeen, kun olen nähnyt niitä itselläni olosuhteiden "pakosta"? Mitä jos olen vain tottunut niihin? Tai olen oppinut näkemään purppurassa minua kiehtovat sävyt -niitäkin on kuitenkin monenlaisia!


Toissa jouluna sain lahjaksi siskoltani lankaa villatakkia varten. Arvatkaapa mitä väriä se oli? Möhkis vinkkaa.








Hauskoja maaliskuun rippeitä joka iikalle! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti