maanantai 16. syyskuuta 2013

Vastavalmistunutta

Ja nyt asiaan eli käsitöihin, minun tapauksessani ne rajautuvat neulomiseen ja virkkaamiseen. Viimeisin tuotokseni oli isotöinen pitsihuivi Dalilah S, tämä työ minulla löytyy myös Ravelrystä.






Täytyy tunnustaa, ettei huivi ollut niin suuritöinen, mutta oma aikani sen neulomiseen oli kortilla. Olin ehtinyt neuloa huivia yli viikon, kunnes minulla alkoi koulu. Siinä hötäkässä ei riittänyt ainakaan keskittymiskyky edes yksinkertaisempaan pitsin tekemiseen, kun kotona oleva aika meni vain infoähkystä toipuessa. Osasin lopulta kääntää hankaluudet voitoksi ja otin huivin mukaan tylsiin infotilaisuuksiin, jolloin sainkin työni etenemään oikein näppärästi.

 Lopussa kiitos seisoo -tai no, ainakin Möhkis.



Tämä huivi näkyikin jo vähän ensimmäisessä postauksessani. Eikö pitsi puekin hyvin Möhkistä?









Mielestäni Aade Löngin liukuvärjätty lanka sopii täydellisesti tähän malliin! Kun ostin kyseisen vyyhdin, minulla oli tarkoitus tehdä siitä itselleni talveksi huovutetut lapaset ja mahdollisesti pipo. Lankaa jäi vielä  jonkin verran 290 grammasta, taidan saada sointuvat lapaset ja hyvällä lykyllä päähineenkin itselleni pakkasien varalle. :)


Ihanaa viikonalkua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti